key to success

key to success

Saturday, 27 July 2013

aku tetap menantimu.....


Allah mengetahui segalanya.. :')

Sapulah air mata yang terbit dari rasa kecewa.  Kau terluka dan merana, tentunya Dia mengetahuinya.  Alangkah indahnya jika perasaan itu diganti dengan tawakal dan reda. Berdoalah pada Allah yang memiliki segalanya.  Semoga Allah ubati kekecewaan yang dirasa dengan bahagia yang akan hadir di kemudiannya.

Rindu Seorang Zaujah

‘Cintailah aku dalam diam dari kejauhan dengan penuh kesabaran dan keikhlasan’
Duhai bakal imamku, andai dirimu resah dalam penantianmu menungguku, pergilah kau kepadaNya, berdoalah kepadaNya agar ditenangkan hatimu kerana Dia pemilik nyawaku. 
Duhai bakal imamku, miliki jiwaku keranaNya, miliki hatiku keranaNya, miliki cintaku keranaNya. aku disini akan memelihara hatiku untukmu. insyaAllah. 
Duhai bakal imamku, engkaulah yang bakal membimbingku. Engkaulah yang akan mengemudi bahtera kehidupan kita. maka, persiapkan dirimu dengan ilmu yang benar agar engkau kuat nanti. Aku akan berada disisimu wahai bakal imamku. 
Duhai bakal imamku, tidak ku minta emas permata darimu, tidak ku tunggu istana darimu, cukuplah satu lafaz setiamu kepadaku untuk mencintaiku kerana agamaku. Cukuplah satu mahar darimu untukku kerana DIA.. 
Duhai hati, bersabarlah kerana bakal imammu & makmummu sedang mempersiapkan dirinya untuk kamu. Andai ditakdirkan dia jodohmu, maka terimalah dia seadanya. 

Sunday, 14 April 2013

FARAHLYANA @ FARREL

farrel....aku pn rindu dgn kau,,sgt'sgt..
baru t'baca entry mu..rasa mau mengalir jaa air mata ni..
fren are everything to me..

ak rndu sgt2 kt korg..

t'utama kat bezpren ak,hain,,

ak rndu nk mkn ngan koe..

ak rndu nk gelak tawa ngan koe..

ak rndu bla kta bmain kat kolah..

ak rindu nk tmpng2 turn ngan koe..

ak rndu bla ko tgur2 ak,,

ak rndu bla koe mrh ak..:)

ak rndu kan suma tntg koe..

ak rndu koe bla ak sdiyh,ko ada d smpingku tuk tngkn ak,,

ak rndu koe bla ak skit,,ko jga ak,,

ak rndu koe bla ko bgnkan ak pagi2,,

ak rndu koe bla ak bgnkan koe pagi2,,

ak rndu koe,bla ko ajr ak pa y ak xtao..

ak rndu bla kta sma2 jln g msjd,,

ke mna koe pgi,ak ttp ada sma ngan koe..ak rndu suma tuee..

i miz u a lot..

i wanna t0 tell y0u,,

1 day,i will find y0u back..

i miss y0u s0 much...


♥ SITI NURHAIN ♥


i miz you so much..

you are the besties bezpren to me..

i owez pray 4 you,,

i hope datz i can meet u again.,,

n ak akn sntiasa mnt pink..

coz,bla ak ingt pink,,ak akn ingt koe,,

coz kta sma2 mnt pink..

hee..:)))

dont 4get me yarr my dear,,hain,,

i will owez think bout you..

xtlintas pun nk lupakan koe..

koe laa kwn tbaik y pnah ak jmpa,,

y pnah b'ada d smpingku d stiap msa..


Dengarlah Wahai Wanita Islam


Wahai wanita tidak bertudung,
Sungguh cantik alunan rambut mu,
Bebas menggerbang kemas terikat,
Terserlah di bawah cahaya mentari,
Mentari dunia yang tak sehebat neraka,
Iaitu api yang kan membakar rambut mu,
di hari akhirat hari penentu,
maka hanguslah segalanya,
hilanglah cantik alun rambut mu,
tiada lagi yang menggerbang,
tiada lagi yang terserlah.
Oleh itu jadikanlah diri mu,
Sebahagian daripada wanita-wanita yang bertudung.

Wahai wanita yang bertudung,
Sungguh cantik alas kepala mu,
Ringkas pendek tersempang rapi,
Tersembul jambul tertutup dahi,
Terserlah lah bentuk tubuh,
Mengapa tidak dilindungi?
Rimaskah dengan tudung labuh ke dada?
Panaskah dengan pakaian sedemikian rupa?
Tidakkah kau ingat,
Kepanasan api neraka itu lagi hebat membakar,
Menjilat rentung kesemua mereka yang ingkar,
Mereka itu wanita yang tak bertudung,
Kau tidak ubah seperti mereka walau bertudung,
Oleh itu jadikanlah dirimu,
Sebahagian daripada mereka yang bertudung,
Bertudung labuh hingga ke paras dada.

Wahai wanita bertudung labuh,
Sungguh cantik terlindung rambut mu,
Sungguh ayu tertutup bentuk tubuhmu,
Yang terzahir jelas gaya kesopananmu,
Mengaburi segala yang tersirat di hati,
hanya diri sendiri yang menghakimi,
mungkin suci ikhlas kerana Illahi,
atau berdebu dengan sebab duniawi,
riak wajah nampak tawadhu’,
riak jiwa rupanya menunjuk-nunjuk,
alangkah ruginya andai benar begitu,
kerna azab masih tak terlepas dari mu,
serupalah sahaja diri mu ditunggu,
diseksa tidak ubah seperti wanita tak bertudung,
sama dengan mereka yang menyempang tudung,
oleh itu jadikanlah dirimu,
sebahagian daripada mereka yang bertudung,
bertudung labuh hingga ke paras dada,
tersemat jua bersamanya rasa taqwa.

Wahai wanita yang bertaqwa,
Andai kau telah sampai ke tahap ini,
Dengan akhlak mahmudah terpahat di hati,
Syariat islam sebati dalam diri,
Maka layaklah dikau mendapat ganjaranNya,
Yang dijanjikan di akhirat nanti,
Dan tatkala di dunia ini lagi,
Muslimah solehah kau digelari,
Menjadi idaman setiap muslim soleh,
Yang sukar sekali untuk diperoleh,

Wahai muslimah solehah pula,
Jadilah mukminah mujahidah,
Mujahidah yang akan menyeru,
Agar ditinggalkan dirinya yang dahulu,
Mujahidah yang akan berdakwah,
Agar diri dan umat berubah,
Mujahidah yang akan mengajak,
Agar islam kembali tertegak.

Dengarlah wahai wanita..
Sahutlah seruan ini..

Thursday, 11 April 2013

Peringatan buat diri dan yang lain.... Take Note!


Wanita Bertudung Dengan Sanggul 'Bonggol Unta' Tidak Akan Mencium Bau Syurga...

Hadis Nabi Muhammad S.A.W yang bermaksud :

"Dua golongan di kalangan ahli neraka yang tidakkan aku pandang iaitu kaum yang bersama mereka cemeti seperti ekor lembu yang dengannya digunakan memukul orang lain dan wanita-wanita yang berpakaian bagaikan bertelanjang yang condong kepada maksiat dan menarik orang lain untuk membuat maksiat. Sanggul dikepala mereka ditusuk tinggi-tinggi seperti bonggol unta yang sangat lemah. Mereka ini tidak akan masuk syurga dan tidak akan mencium baunya sedangkan sesungguhnya bau syurga itu sudah boleh dicium dari jarak demikian dan demikian." (Riwayat Muslim).

Thursday, 4 April 2013

MAKNAILAH "Doa Duduk Antara Dua Sujud"


"Rabbighfirli" 
- Tuhanku, ampuni aku
"Warhamni" 
- Sayangi aku
"Wajburnii" 
- Tutuplah aib-aibku
"Warfa'nii" 
- Angkatlah derajatku
"Warzuqnii" 
- Berilah aku rezeki
"Wahdinii" 
- Berilah aku petunjuk
"Wa'Aafinii" 
- Sehatkan aku
"Wa'fuannii' 
- Maafkan aku

Subhanallah, sunggu indah sekali maknanya :)

Sami Yusuf - Asma Allah

Friday, 29 March 2013

KEINDAHAN MATEMATIK



1 x 8 + 1 = 9
12 x 8 + 2 = 98
123 x 8 + 3 = 987
1234 x 8 + 4 = 9876
12345 x 8 + 5 = 98765
123456 x 8 + 6 = 987654
1234567 x 8 + 7 = 9876543
12345678 x 8 + 8 = 98765432
123456789 x 8 + 9 = 987654321

1 x 9 + 2 = 11
12 x 9 + 3 = 111
123 x 9 + 4 = 1111
1234 x 9 + 5 = 11111
12345 x 9 + 6 = 111111
123456 x 9 + 7 = 1111111
1234567 x 9 + 8 = 11111111
12345678 x 9 + 9 = 111111111
123456789 x 9 +10= 1111111111

9 x 9 + 7 = 88
98 x 9 + 6 = 888
987 x 9 + 5 = 8888
9876 x 9 + 4 = 88888
98765 x 9 + 3 = 888888
987654 x 9 + 2 = 8888888
9876543 x 9 + 1 = 88888888
98765432 x 9 + 0 = 888888888

Hebatkan?

Dan cuba lihat simetri ini:

1 x 1 = 1
11 x 11 = 121
111 x 111 = 12321
1111 x 1111 = 1234321
11111 x 11111 = 123454321
111111 x 111111 = 12345654321
1111111 x 1111111 = 1234567654321
11111111 x 11111111 = 123456787654321
111111111 x 111111111 = 12345678987654321

Sekarang tengok ini

101% dari sudut pandangan matematik :
Apakah ia sama dengan 100%?
Adakah ia bermaksud LEBIH dari 100%?
Kita selalu mendengar orang berkata dia beri lebih dari 100%?
Kita selalu dalam situasi di mana seseorang mahukan kita BERIKAN SEPENUHNYA 100%
Bagaimana nak MENCAPAI 101%?
Apakah nilai 100% dalam hidup?
Mungkin sedikit formula matematik di bawah boleh membantu mendapatkan jawapannya.

Jika:
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

Digambarkan sebagai:

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26.

KERJA KERAS

11 + 5 + 18 + 10 + 1 + 11 + 5 + 18 + 19 + 1= 99%

H-A-R-D-W-O-R- K

8+1+18+4+23+15+18+11 = 98%

Knowledge

11 +14 +15 +23 + 12 5 +4 +7 + 5 = 96%

SIKAP

19 + 9 + 11 + 1 + 16 + 4 + 9 + 18 + 9= 96%

Dalam Bahasa Inggeris;

A-T-T-I-T-U-D-E

1+20+20+9+20+21+4+5 = 100%

Sikap diri atau attitude adalah yang perkara utama untuk mencapai 100% dalam hidup kita. Jika kita bekerja keras sekalipun tetapi jika tiada attitude yang positif dalam diri kita, kita masih belum dapat mencapai 100% lagi.

Tapi

LOVE OF GOD

12 +15 +22 +5 +15 + 6 +7 +15 +4 = 101%

atau

SAYANG ALLAH

19 + 1 + 25 + 1 + 14 + 7 + 1 + 12 + 12 + 1 + 8 = 101% =)

Thursday, 28 March 2013

❤ ❤ ❤



Tuesday, 26 March 2013

(✿◠‿◠) MANISNYA PERJUANGAN (^_^ *)



❤♫❤♫❤.•*¨`*•..¸☼ ¸.•*¨`*•.♫❤♫❤♫.•*¨`*•..


Perjuangan itu ibarat TIRAM di lautan..

Dihiris pepasir TERCALARLAH ia, 

Sungguhpun TERLUKA tapi DIPENDAM,

Sungguhpun PEDIH tapi DISIMPAN,
Akhirnya dibalas MUTIARA berharga..
SubhanAllah..
❤♫❤♫❤.•*¨`*•..¸☼ ¸.•*¨`*•.♫❤♫❤♫.•*¨`*•..

Monday, 11 March 2013

Damailah wahai hati......

assalamualaikum,,huhu,,
dh lama nda update story d blog ni,,bekurun malah berabad lg,,kn,,
hmm,,ain ndatau knp dgn aty ain skg ni,,
ain cuba ntk kuat,,tp ain sndri nda tahan skit ny..
ain harap aty ni akn tenang suatu masa nti,,cepat laa masa berlalu,,
ain nda sanggup mw tanggung beban d dada yg berat ni..
ain percaya dgn ketentuanNya,,in shaa Allah ada jodoh tidak akn k mana..
hmm,,spm??result xlama lg kluar,,rasa tkut pula bila teringat,,
ain cuma mampu berdoa dn tawakal pada Allah semoga ain dapat apa yg terbaik..amiin..
ntk org yg prnh berada dlm aty ni,,ain mnta maaf sbb apa yg ada dlm blog ni ain nda kuat mw hapuskn..
maaf sgt'sgt..maaf juga krna diri ini terlalu syg dgn mu..
k la,,nti kita jumpa lg,,not in mood tonight..:(
wasalam..

Wednesday, 6 March 2013

La Tahzan.. Innallah maa'na..
Terlajak perahu, masih boleh diundur lagi.....
Terlajak kata , buruk padahnya.....

Kerana pulut,,santan binasa.....
Kerana mulut,,badan binasa.....

HaL TeRiNDaH

Hal terindah dari wanita adalah...
bukan pada saat dia TERSENYUM bahagia,
tetapi saat AIRMATANYA jatuh dalam DOA...
bukan kerana KATANYA yang INDAH,
tetapi saat BIBIRNYA basah dengan BERZIKIR...
bukan kerana KECANTIKAN yang mempesona,
tetapi kerana SUJUDNYA pada Allah...
bukan kerana KEELOKAN TUBUHNYA,
tetapi kerana KETEGUHANNYA dalam menjaga AURAT...
Subhanallah...

Tuesday, 5 March 2013

..+aDaM HaWa+..


Hawa dicipta dari tulang rusuk Adam,
Bukan dari kepala untuk dijadikan junjungan,
Bukan dari kaki untuk dijadikan alas,
Melainkan dari sisi untuk dijadikan teman hidup,
Dekat pada lengan untuk dilindungi,
dan
Dekat pada hati untuk dicintai..




Tuesday, 1 January 2013

~Aku ingin mencintaiMu~

Tuhan betapa aku malu

atas semua yang Kau beri


padahal diriku terlalu sering membuatMu kecewa


entah mungkin karena ku terlena


sementara engkau beri aku kesempatan


berulang kali

agar aku kembali


dalam fitrahku sebagai manusia


untuk menghambakanMu(menghamba padaMu)


betapa tak ada apa-apanya


aku dihadapanMu





aku ingin mencintaiMu


setulusnya


sebenar-benar aku cinta


dalam doa


dalam ucapan


dalam setiap langkahku


aku ingin mendekatiMu selamanya


sehina apapun diriku


ku berharap untuk bertemu denganMu


ya Robbi




#sungguh menyentuh hati..