key to success

key to success

Sunday, 14 April 2013

FARAHLYANA @ FARREL

farrel....aku pn rindu dgn kau,,sgt'sgt..
baru t'baca entry mu..rasa mau mengalir jaa air mata ni..
fren are everything to me..

ak rndu sgt2 kt korg..

t'utama kat bezpren ak,hain,,

ak rndu nk mkn ngan koe..

ak rndu nk gelak tawa ngan koe..

ak rndu bla kta bmain kat kolah..

ak rindu nk tmpng2 turn ngan koe..

ak rndu bla ko tgur2 ak,,

ak rndu bla koe mrh ak..:)

ak rndu kan suma tntg koe..

ak rndu koe bla ak sdiyh,ko ada d smpingku tuk tngkn ak,,

ak rndu koe bla ak skit,,ko jga ak,,

ak rndu koe bla ko bgnkan ak pagi2,,

ak rndu koe bla ak bgnkan koe pagi2,,

ak rndu koe,bla ko ajr ak pa y ak xtao..

ak rndu bla kta sma2 jln g msjd,,

ke mna koe pgi,ak ttp ada sma ngan koe..ak rndu suma tuee..

i miz u a lot..

i wanna t0 tell y0u,,

1 day,i will find y0u back..

i miss y0u s0 much...


♥ SITI NURHAIN ♥


i miz you so much..

you are the besties bezpren to me..

i owez pray 4 you,,

i hope datz i can meet u again.,,

n ak akn sntiasa mnt pink..

coz,bla ak ingt pink,,ak akn ingt koe,,

coz kta sma2 mnt pink..

hee..:)))

dont 4get me yarr my dear,,hain,,

i will owez think bout you..

xtlintas pun nk lupakan koe..

koe laa kwn tbaik y pnah ak jmpa,,

y pnah b'ada d smpingku d stiap msa..


Dengarlah Wahai Wanita Islam


Wahai wanita tidak bertudung,
Sungguh cantik alunan rambut mu,
Bebas menggerbang kemas terikat,
Terserlah di bawah cahaya mentari,
Mentari dunia yang tak sehebat neraka,
Iaitu api yang kan membakar rambut mu,
di hari akhirat hari penentu,
maka hanguslah segalanya,
hilanglah cantik alun rambut mu,
tiada lagi yang menggerbang,
tiada lagi yang terserlah.
Oleh itu jadikanlah diri mu,
Sebahagian daripada wanita-wanita yang bertudung.

Wahai wanita yang bertudung,
Sungguh cantik alas kepala mu,
Ringkas pendek tersempang rapi,
Tersembul jambul tertutup dahi,
Terserlah lah bentuk tubuh,
Mengapa tidak dilindungi?
Rimaskah dengan tudung labuh ke dada?
Panaskah dengan pakaian sedemikian rupa?
Tidakkah kau ingat,
Kepanasan api neraka itu lagi hebat membakar,
Menjilat rentung kesemua mereka yang ingkar,
Mereka itu wanita yang tak bertudung,
Kau tidak ubah seperti mereka walau bertudung,
Oleh itu jadikanlah dirimu,
Sebahagian daripada mereka yang bertudung,
Bertudung labuh hingga ke paras dada.

Wahai wanita bertudung labuh,
Sungguh cantik terlindung rambut mu,
Sungguh ayu tertutup bentuk tubuhmu,
Yang terzahir jelas gaya kesopananmu,
Mengaburi segala yang tersirat di hati,
hanya diri sendiri yang menghakimi,
mungkin suci ikhlas kerana Illahi,
atau berdebu dengan sebab duniawi,
riak wajah nampak tawadhu’,
riak jiwa rupanya menunjuk-nunjuk,
alangkah ruginya andai benar begitu,
kerna azab masih tak terlepas dari mu,
serupalah sahaja diri mu ditunggu,
diseksa tidak ubah seperti wanita tak bertudung,
sama dengan mereka yang menyempang tudung,
oleh itu jadikanlah dirimu,
sebahagian daripada mereka yang bertudung,
bertudung labuh hingga ke paras dada,
tersemat jua bersamanya rasa taqwa.

Wahai wanita yang bertaqwa,
Andai kau telah sampai ke tahap ini,
Dengan akhlak mahmudah terpahat di hati,
Syariat islam sebati dalam diri,
Maka layaklah dikau mendapat ganjaranNya,
Yang dijanjikan di akhirat nanti,
Dan tatkala di dunia ini lagi,
Muslimah solehah kau digelari,
Menjadi idaman setiap muslim soleh,
Yang sukar sekali untuk diperoleh,

Wahai muslimah solehah pula,
Jadilah mukminah mujahidah,
Mujahidah yang akan menyeru,
Agar ditinggalkan dirinya yang dahulu,
Mujahidah yang akan berdakwah,
Agar diri dan umat berubah,
Mujahidah yang akan mengajak,
Agar islam kembali tertegak.

Dengarlah wahai wanita..
Sahutlah seruan ini..

Thursday, 11 April 2013

Peringatan buat diri dan yang lain.... Take Note!


Wanita Bertudung Dengan Sanggul 'Bonggol Unta' Tidak Akan Mencium Bau Syurga...

Hadis Nabi Muhammad S.A.W yang bermaksud :

"Dua golongan di kalangan ahli neraka yang tidakkan aku pandang iaitu kaum yang bersama mereka cemeti seperti ekor lembu yang dengannya digunakan memukul orang lain dan wanita-wanita yang berpakaian bagaikan bertelanjang yang condong kepada maksiat dan menarik orang lain untuk membuat maksiat. Sanggul dikepala mereka ditusuk tinggi-tinggi seperti bonggol unta yang sangat lemah. Mereka ini tidak akan masuk syurga dan tidak akan mencium baunya sedangkan sesungguhnya bau syurga itu sudah boleh dicium dari jarak demikian dan demikian." (Riwayat Muslim).

Thursday, 4 April 2013

MAKNAILAH "Doa Duduk Antara Dua Sujud"


"Rabbighfirli" 
- Tuhanku, ampuni aku
"Warhamni" 
- Sayangi aku
"Wajburnii" 
- Tutuplah aib-aibku
"Warfa'nii" 
- Angkatlah derajatku
"Warzuqnii" 
- Berilah aku rezeki
"Wahdinii" 
- Berilah aku petunjuk
"Wa'Aafinii" 
- Sehatkan aku
"Wa'fuannii' 
- Maafkan aku

Subhanallah, sunggu indah sekali maknanya :)

Sami Yusuf - Asma Allah